Grafiikka : komennot

DRAWTOIMAGE


   KUVAUS

Tämä komento ohjaa kaikki piirtokomennot - mukaan lukien kuvat, tekstin ja pelimaailman - kuvaan. Voit siis kirjaimellisesti piirtää kuvaan. Esimerkiksi myöhempää tallennusta varten (SaveImage) tai vaikkapa kirjoittamasi suotimen käsiteltäväksi.

Yleensä komentoa tulee käytettyä, kun vasta luotuun kuvaan (MakeImage) pitäisi saada jotain sisältöä.

Piirtäminen palautetaan ruudulle komennolla DrawToScreen.

   KÄYTTÖ
DRAWTOIMAGE kuvamuuttuja

  • kuvamuuttuja = Se muuttuja, mihin kuva luotiin tai ladattiin.

  • Katso myös: DRAWTOSCREEN

       ESIMERKKI
    themap=LoadImage("Media/map.bmp")

    angle=0

    While Not EscapeKey()

        Cls

        'Draw the map to mouse coordinates
        DrawImage themap,MouseX() -200,MouseY() -150

        'Manipulate image every second
        If TIMER()>moment+1000 Then

            DrawToImage themap

            'red filled circle
            Color 255,0,0
            Circle 200+Cos(angle)*100-5,150-Sin(angle)*100-5,10

            'black hollow circle (outlines)
            Color 0,0,0
            Circle 200+Cos(angle)*100-5,150-Sin(angle)*100-5,10,OFF

            angle=angle+10

            moment=TIMER()

            'set drawing back to screen
            DrawToScreen

        EndIf

        'Let's see what we have here
        DrawScreen

    Wend

    End

    <<TAKAISIN