Objektit : komennot
KUVAUS |
Voit asettaa objektin (ei koske lattiaobjekteja tai tilekarttoja) läpinäkyväksi. Toimii partikkelilähteiden ja normaalien objektien kanssa. Tekniikka kutsutaan myös nimellä alpha-blending eli alfa-blendaus, blend. Objektin mustaa (RGB 0,0,0) väriä ei piirretä. Kaikki muut värit lasketaan alla olevan taustan mukaan läpinäkyviksi. Arvo nolla piilottaa objektin kokonaan (silti objekti osallistuu törmäyksentunnistukseen). Arvo 100 on yhtä kuin täysin näkyvä objekti. Arvo 50 taas on puolinäkyvä. Voit itse päättää läpinäkyvyyden tason asteikolla 1-99. VAROITUS! läpinäkyvien objektien piirtäminen on melkoisen raskas urakka nykykoneillekin ilman laitteistokiihdytystä (3D). Sen liiallinen käyttö saattaa vaikuttaa dramaattisesti pelin suorituskykyyn. Käytä ominaisuutta säästeliäästi ja mieluiten lähinnä pienikokoisille objekteille, kuten ammuksille tai liekeille ym. |
KÄYTTÖ | |
|
Katso myös: DRAWGHOSTIMAGE
ESIMERKKI | |
|
<<TAKAISIN