Objektit : komennot

MIRROROBJECT


   KUVAUS

Tämä komento peilaa objektin vaaka- tai pystysuunnassa. Halutessa vaikka molemmin päin. Tämä on erityisen kätevää esimerkiksi sivulta kuvatuissa tasoloikissa, kun päähahmolle pitäisi saada animaatiot sekä vasemmalle että oikealle. Sen sijaan, että tekisit käännetyt kuvasarjat jo valmiiksi peliäsi varten, CoolBasic voi kääntää objektit täysin automaattisesti, mikä säästää sinut vaivalta.

Partikkelilähteitä tai tilekarttoja ei toistaiseksi voi kääntää.

Reaaliaikainen peilaus on suhteellisen raskas operaatio, ja sitä tulisi välttää. Laske mieluummin peilatut objektit valmiiksi ohjelmasi alussa.

   KÄYTTÖ
MIRROROBJECT objektimuuttuja, tapa

  • objektimuuttuja = Se muuttuja, mihin objekti ladattiin tai luotiin.
  • tapa (valinnainen)
    0 = peilaus vaakasuunnassa (oletus)
    1 = peilaus pystysuunnassa
    2 = peilaus vaaka- ja pystysuorassa

  •    ESIMERKKI
    'load both (animated) objects
    run=LoadAnimObject("Media\zerorun1.bmp",47,51,0,12)
    MaskObject run,cbmagenta
    run2=CloneObject(run)

    'mirror the second one (mirror&flip)
    mirrorobject run2,2

    'move them a bit further from each other
    PositionObject run,0,50
    PositionObject run2,0, -50

    'animate them (continuous)
    LoopObject run,2,11
    LoopObject run2,2,11

    'the game loop itself
    Repeat
        DrawScreen
    Forever

    <<TAKAISIN