Objektit : komennot
KUVAUS |
Asettaa objektin poimittavaksi. Tällöin CameraPick ja ObjectPick tunnistavat objektin. Voit valita erilaisista poiminta-tavoista. Laatikkopoiminta perustuu objektin ympärillä olevaan näkymättömään laatikkoon. Normaalisti se on objektin alkuperäinen koko pikseleinä, mutta sitä voi vaihtaa komennolla ObjectRange. Pallo-poiminta käyttää myös objektin halkaisijaa, mutta saattaa olla tarkempi esimerkiksi ylhäältä kuvattujen pelihahmojen kohdalla. Pikselintarkka poiminta on kaikkein tarkin poimintatyyppi. Joskin myös kaikkein raskain. Kartta-objektille suoritetaan aina tilentarkka poiminta, joten et voi määritellä tyyppiä erikseen. Komenna kartoille vain ObjectPickable kartta,ON. Poiminnat suoritetaan täysin matemaattisesti, mikä tekee niistä erittäin nopeita. Huomaa, että piilotettuja objekteja ei voi poimia. Poiminnan saa pois päältä esittämällä poimintatyypiksi nollan. |
KÄYTTÖ | |
OFF = ei poimintaa 1 = laatikkopoiminta 2 = pallo-poiminta 3 = pikselintarkka poiminta |
Katso myös: CAMERAPICK, OBJECTPICK, PIXELPICK, PICKEDOBJECT, PICKEDX, PICKEDY
ESIMERKKI | |
|
<<TAKAISIN