Objektit : funktiot

PICKEDANGLE


   KUVAUS

Poiminnasta nauhoitetaan aina sen koordinaattien lisäksi myös sen pinnan kulma, johon törmäys tapahtui. Kulma esitetään aina niin, että se on törmäyspinnasta kohtisuoraan pois päin.

Funktio palauttaa poimitun seinän kohtisuoran kulman kokonaislukuna.

   KÄYTTÖ
PICKEDANGLE ()

Katso myös: PICKEDX, PICKEDY, PICKEDOBJECT

   ESIMERKKI
FrameLimit 40

'Enable graphics commands to cast shapes to
'the game world
DrawToWorld ON

pacman=LoadObject("Media\pacman.bmp")

ObjectPickable pacman,2 'circle-pick

'Load the shooter
guy=LoadObject("Media\guy.bmp",180)
PositionObject guy,0, -100

Color cbblack
AddText "Guide via arrows"
AddText "SPACE to shoot"

ClsColor cbwhite

Repeat

    'Update controls
    If LeftKey() Then TurnObject guy,2
    If RightKey() Then TurnObject guy, -2
    If UpKey() Then MoveObject guy,2
    If DownKey() Then MoveObject guy, -2

    'Pick
    ObjectPick guy
    
    Color cbblack
    DrawGame
    
    'Something WAS picked, let's see what it is
    e=PickedObject()
    If e=pacman
        Color cbred
        Text 0,40,"PICK"
        Text 0,50,PickedAngle()
        Circle PickedX() -4,PickedY()+4,8,OFF
        
        If KeyDown(cbkeyspace) Then
            Line PickedX(),PickedY(),PickedX()+Cos(PickedAngle()+10)*20,PickedY()+Sin(PickedAngle()+10)*20
            Line PickedX(),PickedY(),PickedX()+Cos(PickedAngle() -10)*20,PickedY()+Sin(PickedAngle() -10)*20
        EndIf
    EndIf
    
    'draw the check-zones
    Circle ObjectX(pacman) -32,ObjectY(pacman)+32,64,OFF
    
    DrawScreen

Until EscapeKey()

<<TAKAISIN