Järjestelmä : komennot

SETWINDOW


   KUVAUS

Tätä komentoa voidaan käyttää kolmeen tarkoitukseen:

  • Asettaa ikkunan otsikko
  • Suurentaa/pienentää ikkuna
  • Asettaa ikkunan lopetuskysymys, kun käyttäjä painaa X-painiketta ikkunan yläkulmasta

    Ikkunan otsikon asettaminen on komennon yleisin käyttötarkoitus.

    Ikkunoiduissa peleissä käyttäjä voi lopettaa pelin ikkunan X-painikkeesta. Estääksesi tämän (peli on lopetettava sinun tavallasi), voit asettaa erityisen kysymyksen, joka antaa käyttäjän vielä peruuttaa valinta. Kysymyslaatikossa on OK-, ja Peruuta-painikkeet.

    Tämän lisäksi ohjelmoija voi suurentaa ikkunan koko ruutuun, palauttaa sen normaalitilaan tai pienentää sen tehtäväpalkkiin. Nämä toimivat ainoastaan ikkunoidussa tilassa. Lisäksi ikkunan ruutuun suurentaminen toimii ainoastaan grafiikkatilassa, joka on esitetty parametrilla cbSizable. Lisätietoja SCREEN-komennon ohjeesta. HUOM! Tämän ominaisuuden väärinkäyttö voi aiheuttaa outoja lopputuloksia. Suosittelemme, että kirjoitat tämän tilalle nollan, jos et tiedä mitä teet.

  •    KÄYTTÖ
    SETWINDOW otsikko, [erityistila], [lopetuskysymys]

  • otsikko = Merkkijono, ikkunan otsikkopalkissa näkyvä teksti. Oletuksena tyhjä.
  • erityistila (valinnainen)
    0 = ei toimenpiteitä (oletus)
    1 = normaali ikkunakoko
    2 = pienennä tehtäväpalkkiin
    3 = suurenna koko ruudulle
  • lopetuskysymys (valinnainen) = Merkkijono. Viesti, joka näytetään jos käyttäjä yrittää lopettaa ohjelmaa ikkunan X-painikkeesta. Oletuksena ei mitään.

  •    ESIMERKKI
    SCREEN 400,300,16,cbsizable

    SetWindow "Hello World!",0,"Are you sure?"

    AddText "Try to close the window by clicking the X"
    AddText ""
    AddText "F1 = minimize"
    AddText "F2 = maximize"
    AddText "F3 = normalize"

    Repeat

        If KeyHit(cbkeyf1) Then SetWindow "Hello World!",2,"Are you sure?"
        If KeyHit(cbkeyf2) Then SetWindow "Hello World!",3,"Are you sure?"
        If KeyHit(cbkeyf3) Then SetWindow "Hello World!",1,"Are you sure?"

        DrawScreen
        
    Until EscapeKey()

    <<TAKAISIN