Objektit : komennot

CLONEOBJECTPOSITION


   KUVAUS

Asettaa jonkun objektin täsmälleen samaan paikkaan toisen objektin kanssa. Esimerkiksi kun uusi ammus luodaan, se sijoitetaan samaan paikkaan pelaajan kanssa, ja siirretään hieman eteenpäin niin, että se lähtisi aseen piipusta.

   KÄYTTÖ
CLONEOBJECTPOSITION objektimuuttuja, kohde_objekti

  • objektimuuttuja = Se muuttuja, mihin objekti ladattiin tai luotiin
  • kohde_objekti = Se objekti, jonka sijaintiin objekti siirretään

  • Katso myös: CLONEOBJECTORIENTATION, CLONECAMERAPOSITION

       ESIMERKKI
    FrameLimit 40 'limit game speed

    fireball1=LoadObject("Media\fireball.bmp",18)
    fireball2=LoadObject("Media\fireball.bmp",18)
    fireball3=LoadObject("Media\fireball.bmp",18)
    fireball4=LoadObject("Media\fireball.bmp",18)

    car=LoadObject("Media\car.bmp",72)


    Color cbblue
    AddText "Arrows to turn"

    ClsColor cbdarkblue

    Repeat

        'Update controls
        If LeftKey() Then TurnObject car,5
        If RightKey() Then TurnObject car, -5
        If UpKey() Then MoveObject car,2
        If DownKey() Then MoveObject car, -2
        
        'Move all fireballs to the same position as the car
        CloneObjectPosition fireball1,car
        CloneObjectPosition fireball2,car
        CloneObjectPosition fireball3,car
        CloneObjectPosition fireball4,car
        
        'Rotate all fireballs to the same angle as the car
        CloneObjectOrientation fireball1,car
        CloneObjectOrientation fireball2,car
        CloneObjectOrientation fireball3,car
        CloneObjectOrientation fireball4,car
        
        'Move them all to their own places
        MoveObject fireball1,34, -20
        MoveObject fireball2,34,20
        MoveObject fireball3, -34, -20
        MoveObject fireball4, -34,20
        
        'Update angle
        angle=WrapAngle(angle+20)
        
        'Rotate all fireballs
        RotateObject fireball1,angle
        RotateObject fireball2,angle
        RotateObject fireball3,angle
        RotateObject fireball4,angle
        

        DrawScreen

    Until EscapeKey()

    <<TAKAISIN