Objektit : funktiot

COLLISIONY


   KUVAUS

Palauttaa tietyn törmäyksen paikan. Tämä funktio kertoo Y-koordinaatin. Pääset jokaiseen törmäykseen erikseen käsiksi. (1 -> CountCollisions).

Funktio on omiaan kertomaan esimerkiksi tarkan sijainnin, missä raketti räjähti seinään tai esimerkiksi huomioimaan kuolemaan johtavia check-zoneja.

Palautettu luku on kokonaisluku. Katso myös CollisionX.

   KÄYTTÖ
COLLISIONY (objektimuuttuja, indeksi)

  • objektimuuttuja = Objekti, jonka törmäykset tarkistetaan.
  • indeksi = Kokonaisluku ykkösestä eteenpäin. Törmäyksen järjestysnumero.

  • Katso myös: COLLISIONX, COUNTCOLLISIONS, COLLISIONANGLE, GETCOLLISION

       ESIMERKKI
    FrameLimit 40
    DrawToWorld ON

    'Load the map
    map=LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")

    'Load player
    soldier=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
    ObjectRange soldier,32

    'Load dumb immobile bot
    bot=LoadObject("Media\soldier.bmp")
    ObjectRange bot,32
    PositionObject bot,50,200

    'setup some collisions
    SetupCollision soldier,bot,2,2,2
    SetupCollision soldier,map,1,4,2

    Repeat

        'Update controls
        If LeftKey() Then TurnObject soldier,5
        If RightKey() Then TurnObject soldier, -5
        If UpKey() Then MoveObject soldier,3.5
        If DownKey() Then MoveObject soldier, -2

        'Camera follow
        CloneCameraPosition soldier

        'Enable additional graphics
        DrawGame
        
        collisions=CountCollisions(soldier)
        
        'iterate through all collisions
        For i=1 To collisions
            Color cbwhite
            Text 0,(i-1)*12,"angle: "+CollisionAngle(soldier,i)+" object: "+GetCollision(soldier,i)
            
            'draw the collision-ball
            Color cbred
            Circle CollisionX(soldier,i) -5,CollisionY(soldier,i)+5,10
        Next i
        

        'render SCREEN
        DrawScreen

    Until EscapeKey()

    <<TAKAISIN