Ydin : koodirakenteet
KUVAUS |
Tämä koodilohko esittelee uuden TYYPIN ohjelmaasi. Siksi se kannattaa kirjoittaa ohjelman alkuun. Tyypit ovat kokoelmia, joihin voidaan luoda ja joista voidaan poistaa jäseniä. Kullakin jäsenellä on omat muuttujansa. Ne ovat ikään kuin itsenäisiä objekteja, jotka muodostavat listan. Tyyppien avulla voit hallita suuria määriä vihollisia, ammuksia, efektejä ja objekteja helposti ja vaivattomasti. TYYPPI-lohko lopetetaan komentoon END TYPE. Älä unohda sitä! Tämän lohkon sisään taas kirjoitetaan FIELD-sanaa käyttäen kaikki muuttujat, jotka siis monistetaan automaattisesti jokaiselle jäsenelle. Esimerkki kertoo kaiken tarpeellisen, mutta suosittelemme ehdottomasti, että luet myös tämän. |
KÄYTTÖ | |
|
Katso myös: TOINEN SELITYS
ESIMERKKI | |
|
<<TAKAISIN