Objektit : komennot

OBJECTORDER


   KUVAUS

Yleensä objektit piirretään siinä järjestyksessä kun ne on ladattu. Siksi uudemmat piirretään vanhempien päälle. Voit kuitenkin muuttaa tätä järjestystä siirtämällä objektin sisäistä paikkaa jonossa joko listan alkuun tai loppuun.

Kartat kannattaa yleensä siirtää ensimmäisiksi, jos sitä ei ole ladattu ennen kaikkia muita objekteja.

Lattiaobjektien (MakeObjectFloor) piirtojärjestystä ei voi muuttaa, ja ne piirretään aina kaikkien objektien alle.

Komennolle annetaan järjestysparametriksi joko 1 tai -1. -1 siirtää objektin alimmaiseksi, 1 taas päällimmäiseksi.

   KÄYTTÖ
OBJECTORDER objektimuuttuja, järjestysparametri

  • objektimuuttuja = Se muuttuja, mihin objekti ladattiin tai luotiin.
  • järjestysparametri
    -1 = siirrä alimmaiseksi
    1 = siirrä päällimmäiseksi

  •    ESIMERKKI
    car1=LoadObject("Media\car.bmp",8)
    car2=LoadObject("Media\car.bmp",8)

    RotateObject car1,90

    Color cbblack
    AddText "Press 1 to put horinzonal car to bottom"
    AddText "Press 2 to put horinzonal car to top"

    ClsColor cbwhite

    Repeat

        If KeyHit(cbkey1) Then ObjectOrder car2, -1
        If KeyHit(cbkey2) Then ObjectOrder car2,1

        DrawScreen

    Until EscapeKey()

    <<TAKAISIN