Page 1 of 3

City Strike

Posted: Wed Nov 03, 2010 8:27 pm
by naputtelija
City strike tulee olemaan peli, jossa voi seikkailla kaupungissa, suoritella tehtäviä ja tappaa vihollisia. Peli on vielä pahasti kesken, mutta projektissa auttavat voivat ilmoittautua.
Demo : http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /peli.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valmista tavaraa: ampumis-systeemi, muutama talo(puoli 3d), n. 100x100 tileinen kartta. (minimappi poistettu toistaiseksi)

Tulossa: Laajennos taloihin, vihollisia, juoni (ehkä), tehtäviä, lisää aseita (ehkä)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekti ei valmistu kovin nopeaa, jos en saa kokenutta apua!

Arvioitu edistyminen: 25-30%
Projekti valmistuu odotettua nopeammin, olemme nyt saaneet viimeisen viikon aikana jo paljon aikaan. Valmistumisarvio siirtyy joulun aikaan.
Etsin apua! projektissa nyt jo mukana: phons ja DJ Filbe

Kehitys:
-4.11.2010 Tilesetti korjattu lukuisien pyyntöjen ansiosta. Kiitokset kaikille muutosta pyytäneille! Tileset ei ole vielä täysin valmis.
-6.11.2010 Minimappi sovitettu, uusi rakennnus lisätty, Screenshotit vaihdettu. (Ooh, tätä ihanuutta.)
-7.11.2010 klo 11:00 Lisäsin rakennuksen ja toheloin tilesetissä. Ongelma oli selvä: Polku oli määritelty väärin.
-8.11.2010 illalla: Suuri harppaus eteenpäin! phons käänsi koko koodin tyyppipohjalle. Laitoin koodiin myös uudet lisäosani.
-8.11.2010 pari rakennusta ja collision detection.
-9.11.2010 Rakennuksia ja DJ Filbe on lisännyt musiikit ja ääniefektejä.
-Joskus 12-14.11.2010 Point & aim tyylit, kaupungin päivitys, Pelin nopeutus (viime screen-asetuksella FPS oli n. 15-20)
Screenshotti 1
Screenshotti 1
screenshot 1.JPG (18.36 KiB) Viewed 17296 times

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 2:18 pm
by MaGetzUb
Hmm, näyttää lupaavalta, tosin vaihda heti pois nuo CB:n oman tilesetin tilet tuolta kummittelemasta! :)

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 5:31 pm
by Sami The Great
Kuullostaa ihan hyvältä, mutta niin kuin jo sanottiin, niin vaihda CB:n tilesetti pois. Taustan kontrasti on muutenkin liian voimakas, joten pelihahmoja ei oikein erota taustasta.

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 7:24 pm
by naputtelija
MaGetzUb wrote:Hmm, näyttää lupaavalta, tosin vaihda heti pois nuo CB:n oman tilesetin tilet tuolta kummittelemasta! :)
Se kyllä hoituu. Vaihdan tilesetin heti kohta. Laitan samalla uudet screenshotit.
Sami The Great wrote:Kuullostaa ihan hyvältä, mutta niin kuin jo sanottiin, niin vaihda CB:n tilesetti pois. Taustan kontrasti on muutenkin liian voimakas, joten pelihahmoja ei oikein erota taustasta.
Kyllä ne minusta ovat aivan hyvin erotettavissa.

Jos teillä ei ole mitään projektia käynnissä, olette tervetulleita auttamaan!

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 7:45 pm
by Koodari
Ei ole mitään (cb) projektia päällä, mutta ei kannata minua ottaa vakituiseksi jäseneksi ryhmään. Ne nimittäin ovat useasti kaatuneet + puhun todella paljon pas*** jos ei hyvita koodata :D

Mutta voin autella satunnaisesti :)

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:04 pm
by phons
Itsellä on kyllä monia projekteja "työn alla" tai jäätynyt, mutta periaattessa on aika vapaata.. Eli voisin sanoa että voin auttaa projektissa lähinnä koodaus puolella, ja jos nyt grafiikkani kelpaa...

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:24 pm
by Koodari

Code: Select all

//Ohjelman alkuun ----->
map = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
player = LoadObject("Media\soldier.bmp")
minimap = MakeImage(MapWidth(),MapHeight())
DrawToImage minimap
For x = 0 To MapWidth()
    For y = 0 To MapHeight()
        If GetMap2(2,x,y) = 1 Then
            Color cbWhite
            Dot x,y
        Else
            Color cbDark
            Dot x,y
        EndIf
    Next y
Next x
DrawToScreen
//<----- Ohjelman alkuun

//Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat) ----->
Repeat
    DrawGame
    Cls
    DrawImage minimap,0,0
    Color cbRed
    MinimapX = 0
    MinimapY = 0
    CircleRadius = 10
    Circle (MinimapX+((ImageWidth(minimap)/2)+ObjectX(player)))-CircleRadius/2,(MinimapY+((ImageHeight(minimap)/2)+(-ObjectY(player))))-CircleRadius/2,CircleRadius,0
    DrawScreen
Forever
//<----- Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat)
Tässä nyt olisi se pätkä koodia jolla saat piirrettyä ympyrän minimapille oikeaan kohtaan :D
Koodia saat vapaasti käyttää ja muunnella :)

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:27 pm
by naputtelija
phons wrote:Itsellä on kyllä monia projekteja "työn alla" tai jäätynyt, mutta periaattessa on aika vapaata.. Eli voisin sanoa että voin auttaa projektissa lähinnä koodaus puolella, ja jos nyt grafiikkani kelpaa...
Jos graffoja voit tehdä niin voisit pistää ehkä pelihahmon osoitteeseen "petri[piste]hetta[miukumauku]wippies[piste]fi". En oikein haluaisi jättää tuota cb:n hahmoa, kun omat piirtotaitoni nyt on mitä on :(

Ja koodissa voit auttaa panemalla muutamia vihollisia siihen (ryöstäjiä, tankkeja, tappajarobotteja)

Pistät vain e-mailia tulemaan, niin lähetän koodin. En oikein haluaisi pistää koodia julkisesti näkyville (kopiointiuhka).
Kiitos avustasi! Saat nimesi sitten creditseihin.
Koodari wrote:

Code: Select all

//Ohjelman alkuun ----->
map = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
player = LoadObject("Media\soldier.bmp")
minimap = MakeImage(MapWidth(),MapHeight())
DrawToImage minimap
For x = 0 To MapWidth()
    For y = 0 To MapHeight()
        If GetMap2(2,x,y) = 1 Then
            Color cbWhite
            Dot x,y
        Else
            Color cbDark
            Dot x,y
        EndIf
    Next y
Next x
DrawToScreen
//<----- Ohjelman alkuun

//Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat) ----->
Repeat
    DrawGame
    Cls
    DrawImage minimap,0,0
    Color cbRed
    MinimapX = 0
    MinimapY = 0
    CircleRadius = 10
    Circle (MinimapX+((ImageWidth(minimap)/2)+ObjectX(player)))-CircleRadius/2,(MinimapY+((ImageHeight(minimap)/2)+(-ObjectY(player))))-CircleRadius/2,CircleRadius,0
    DrawScreen
Forever
//<----- Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat)
Tässä nyt olisi se pätkä koodia jolla saat piirrettyä ympyrän minimapille oikeaan kohtaan :D
Koodia saat vapaasti käyttää ja muunnella :)
Ratkaisin ongelman jo, kiitos kuitenkin avustasi!

Re: City Strike

Posted: Thu Nov 04, 2010 11:36 pm
by phons
Tjoo katotaan jos saan viikonlopun aikana jotain katsomisen arvoista tehtyä, ja jos käytät meseä tai skypeä tjs. niin nekin olis ihan ok kontaktitapoja...

Re: City Strike

Posted: Fri Nov 05, 2010 10:51 am
by naputtelija
phons wrote:Tjoo katotaan jos saan viikonlopun aikana jotain katsomisen arvoista tehtyä, ja jos käytät meseä tai skypeä tjs. niin nekin olis ihan ok kontaktitapoja...
Jep, ne olis hyviä. Katsotaan jos saan rekisteröidyttyä meseen niin voidaan pitää yhteyttä siellä.

Re: City Strike

Posted: Sat Nov 06, 2010 6:44 pm
by Koodari
Ensisijaisesti kirjoitin tänne siksi, kun huomasin aiheen tippuneen listassa alaspäin :)
Toiseksi siksi, että tämä on kiinnostava projekti.

No, miten on projekti edistynyt? Toivon, että vastaisuudessa ilmoittelette mahdollisesti joka päivä, mitä projektille kuuluu :D

Re: City Strike

Posted: Sat Nov 06, 2010 6:51 pm
by temu92
Päivässä tuskin mitään merkittävää saa aikaiseksi kukaan, varsinkin jos projekti on tähdätty ensi vuodelle (mikä periaatteessa tarkoittaa ettei koko homma tule koskaan valmiiksi koska kiinnostus projektiin loppuu ennen sitä) niin on turha pyytää päivityksiä joka päivälle tai bumppailla tätä aihetta.

Re: City Strike

Posted: Sat Nov 06, 2010 7:08 pm
by naputtelija
Todellakin, olen päivittänyt ja sovittanut minimapin uuteen tilesettiin ja lisään uuden rakennuksen kartan yläkulmaan. Ja, kuten temu92 sanoi, niin en saa varmaan päivässä aikaiseksi juuri mitään. Mutta 2011 on jo lähellä, vai mitä? Että aikataulu ei ole pielessä. Sitä paitsi pelistä tulee suuri. Ja katsotaan sitten mitä phons saa aikaiseksi. Graffojen tekeminen helpottuu, koska saan tekstuurit suoraan CG Texturesista. Uusi projektin valmistumisarvio lienee uudenvuoden tienoilla.

Re: City Strike

Posted: Sun Nov 07, 2010 9:02 am
by Kille
temu92 wrote:Päivässä tuskin mitään merkittävää saa aikaiseksi kukaan, varsinkin jos projekti on tähdätty ensi vuodelle (mikä periaatteessa tarkoittaa ettei koko homma tule koskaan valmiiksi koska kiinnostus projektiin loppuu ennen sitä)
ei se niin varmaa ole. Ilmalaivapeliäni aloitin syyskuussa ja julkaisin seuraavan vuoden helmikuussa.

Re: City Strike

Posted: Sun Nov 07, 2010 12:45 pm
by temu92
Olikos taukoja välissä? Pointti oli se että yleensäkin yrittäessä ahmaista liian isoa palaa hommat ei tule sujumaan niinkuin alunperin halusi ja sen varmasti hokasit. Varsinkin jos projekti on yksi ensimmäisistä niin kiinnostuksen hiipuminen ei ole mitenkään harvinaista. Ja kuitenkin kuten sanonta kuuluu: poikkeus vahvistaa säännön. Ehkä tämä tulee vielä valmiiksi :P

Re: City Strike

Posted: Sun Nov 07, 2010 2:24 pm
by naputtelija
temu92 wrote:Olikos taukoja välissä? Pointti oli se että yleensäkin yrittäessä ahmaista liian isoa palaa hommat ei tule sujumaan niinkuin alunperin halusi ja sen varmasti hokasit. Varsinkin jos projekti on yksi ensimmäisistä niin kiinnostuksen hiipuminen ei ole mitenkään harvinaista. Ja kuitenkin kuten sanonta kuuluu: poikkeus vahvistaa säännön. Ehkä tämä tulee vielä valmiiksi :P
Aloitin tämän siis joskus syksyllä "pöytälaatikkoprojektina", kunnes huomasin että tässä on hyvän pelin ainesta. Sitäpaitsi juoni tulee olemaan aika hyvä, joten kiinnostus tuskin lopahtaa. Kaikkien positiivisten palautteiden ansiosta teen tätä nyt useammin kuin koskaan ennen. Enhän voisi pettää faneja! (Onko oikein sanoa fani?)

Re: City Strike

Posted: Sun Nov 07, 2010 2:25 pm
by naputtelija
Onko 20% oikea arvio? Etsin mielipiteitä.

Re: City Strike

Posted: Sun Nov 07, 2010 2:31 pm
by SPuntte
Offtopic ja turhat bumpit seis, kiitos.

Projektit-alueen ketjut toimivat ensisijaisesti tiedotus- ja palautekanavina projektin kehittäjän/kehittäjien ja muun yhteisön välillä siten, että kehittäjät informoivat yhteisöä projektin etenemisestä ja vastavuoroisesti yhteisö antaa projektista palautetta. Projektin etenemiseen liittyvät kysymykset ovat kehittäjän kannalta lähes poikkeuksetta turhauttavia, ja niihin saakin usein tämän kaltaisia vastauksia. Ja jos jokin projekti todella on niin kinnostava, että sen kohtalosta on kärsimättömän huolissaan, oikea tapa tiedustella asiaa on jokin muu - esimerkiksi yksityistviesti - kuin projektiketjuun postaaminen.

Re: City Strike

Posted: Sat Nov 13, 2010 1:58 pm
by naputtelija
Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.

Re: City Strike

Posted: Sat Nov 13, 2010 2:29 pm
by DJ-Filbe
naputtelija wrote:Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.
DJ Filbe & Wilizucoder...
Btw (sisältää piilomainontaa)
tämän pelimoottorin pohjalta aletaan kehittelemään WTCR -peliä (projekti käynnissä). Julkaisen v. 0.01 :n sitten kun pelimoottori toimii kunnolla. Ensimmäisen WTC-tornin teksturit kunnossa tällä hetkellä ja WTC plaza työn alla.