City Strike

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

City Strike

Post by naputtelija »

City strike tulee olemaan peli, jossa voi seikkailla kaupungissa, suoritella tehtäviä ja tappaa vihollisia. Peli on vielä pahasti kesken, mutta projektissa auttavat voivat ilmoittautua.
Demo : http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /peli.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valmista tavaraa: ampumis-systeemi, muutama talo(puoli 3d), n. 100x100 tileinen kartta. (minimappi poistettu toistaiseksi)

Tulossa: Laajennos taloihin, vihollisia, juoni (ehkä), tehtäviä, lisää aseita (ehkä)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekti ei valmistu kovin nopeaa, jos en saa kokenutta apua!

Arvioitu edistyminen: 25-30%
Projekti valmistuu odotettua nopeammin, olemme nyt saaneet viimeisen viikon aikana jo paljon aikaan. Valmistumisarvio siirtyy joulun aikaan.
Etsin apua! projektissa nyt jo mukana: phons ja DJ Filbe

Kehitys:
-4.11.2010 Tilesetti korjattu lukuisien pyyntöjen ansiosta. Kiitokset kaikille muutosta pyytäneille! Tileset ei ole vielä täysin valmis.
-6.11.2010 Minimappi sovitettu, uusi rakennnus lisätty, Screenshotit vaihdettu. (Ooh, tätä ihanuutta.)
-7.11.2010 klo 11:00 Lisäsin rakennuksen ja toheloin tilesetissä. Ongelma oli selvä: Polku oli määritelty väärin.
-8.11.2010 illalla: Suuri harppaus eteenpäin! phons käänsi koko koodin tyyppipohjalle. Laitoin koodiin myös uudet lisäosani.
-8.11.2010 pari rakennusta ja collision detection.
-9.11.2010 Rakennuksia ja DJ Filbe on lisännyt musiikit ja ääniefektejä.
-Joskus 12-14.11.2010 Point & aim tyylit, kaupungin päivitys, Pelin nopeutus (viime screen-asetuksella FPS oli n. 15-20)
Screenshotti 1
Screenshotti 1
screenshot 1.JPG (18.36 KiB) Viewed 17287 times
Last edited by naputtelija on Fri Nov 26, 2010 12:46 pm, edited 14 times in total.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: City Strike

Post by MaGetzUb »

Hmm, näyttää lupaavalta, tosin vaihda heti pois nuo CB:n oman tilesetin tilet tuolta kummittelemasta! :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: City Strike

Post by Sami The Great »

Kuullostaa ihan hyvältä, mutta niin kuin jo sanottiin, niin vaihda CB:n tilesetti pois. Taustan kontrasti on muutenkin liian voimakas, joten pelihahmoja ei oikein erota taustasta.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

MaGetzUb wrote:Hmm, näyttää lupaavalta, tosin vaihda heti pois nuo CB:n oman tilesetin tilet tuolta kummittelemasta! :)
Se kyllä hoituu. Vaihdan tilesetin heti kohta. Laitan samalla uudet screenshotit.
Sami The Great wrote:Kuullostaa ihan hyvältä, mutta niin kuin jo sanottiin, niin vaihda CB:n tilesetti pois. Taustan kontrasti on muutenkin liian voimakas, joten pelihahmoja ei oikein erota taustasta.
Kyllä ne minusta ovat aivan hyvin erotettavissa.

Jos teillä ei ole mitään projektia käynnissä, olette tervetulleita auttamaan!
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: City Strike

Post by Koodari »

Ei ole mitään (cb) projektia päällä, mutta ei kannata minua ottaa vakituiseksi jäseneksi ryhmään. Ne nimittäin ovat useasti kaatuneet + puhun todella paljon pas*** jos ei hyvita koodata :D

Mutta voin autella satunnaisesti :)
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: City Strike

Post by phons »

Itsellä on kyllä monia projekteja "työn alla" tai jäätynyt, mutta periaattessa on aika vapaata.. Eli voisin sanoa että voin auttaa projektissa lähinnä koodaus puolella, ja jos nyt grafiikkani kelpaa...
Image
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: City Strike

Post by Koodari »

Code: Select all

//Ohjelman alkuun ----->
map = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
player = LoadObject("Media\soldier.bmp")
minimap = MakeImage(MapWidth(),MapHeight())
DrawToImage minimap
For x = 0 To MapWidth()
    For y = 0 To MapHeight()
        If GetMap2(2,x,y) = 1 Then
            Color cbWhite
            Dot x,y
        Else
            Color cbDark
            Dot x,y
        EndIf
    Next y
Next x
DrawToScreen
//<----- Ohjelman alkuun

//Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat) ----->
Repeat
    DrawGame
    Cls
    DrawImage minimap,0,0
    Color cbRed
    MinimapX = 0
    MinimapY = 0
    CircleRadius = 10
    Circle (MinimapX+((ImageWidth(minimap)/2)+ObjectX(player)))-CircleRadius/2,(MinimapY+((ImageHeight(minimap)/2)+(-ObjectY(player))))-CircleRadius/2,CircleRadius,0
    DrawScreen
Forever
//<----- Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat)
Tässä nyt olisi se pätkä koodia jolla saat piirrettyä ympyrän minimapille oikeaan kohtaan :D
Koodia saat vapaasti käyttää ja muunnella :)
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

phons wrote:Itsellä on kyllä monia projekteja "työn alla" tai jäätynyt, mutta periaattessa on aika vapaata.. Eli voisin sanoa että voin auttaa projektissa lähinnä koodaus puolella, ja jos nyt grafiikkani kelpaa...
Jos graffoja voit tehdä niin voisit pistää ehkä pelihahmon osoitteeseen "petri[piste]hetta[miukumauku]wippies[piste]fi". En oikein haluaisi jättää tuota cb:n hahmoa, kun omat piirtotaitoni nyt on mitä on :(

Ja koodissa voit auttaa panemalla muutamia vihollisia siihen (ryöstäjiä, tankkeja, tappajarobotteja)

Pistät vain e-mailia tulemaan, niin lähetän koodin. En oikein haluaisi pistää koodia julkisesti näkyville (kopiointiuhka).
Kiitos avustasi! Saat nimesi sitten creditseihin.
Koodari wrote:

Code: Select all

//Ohjelman alkuun ----->
map = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
player = LoadObject("Media\soldier.bmp")
minimap = MakeImage(MapWidth(),MapHeight())
DrawToImage minimap
For x = 0 To MapWidth()
    For y = 0 To MapHeight()
        If GetMap2(2,x,y) = 1 Then
            Color cbWhite
            Dot x,y
        Else
            Color cbDark
            Dot x,y
        EndIf
    Next y
Next x
DrawToScreen
//<----- Ohjelman alkuun

//Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat) ----->
Repeat
    DrawGame
    Cls
    DrawImage minimap,0,0
    Color cbRed
    MinimapX = 0
    MinimapY = 0
    CircleRadius = 10
    Circle (MinimapX+((ImageWidth(minimap)/2)+ObjectX(player)))-CircleRadius/2,(MinimapY+((ImageHeight(minimap)/2)+(-ObjectY(player))))-CircleRadius/2,CircleRadius,0
    DrawScreen
Forever
//<----- Tämä tulee ohjelman pääsilmukkaan (poista tämän repeat)
Tässä nyt olisi se pätkä koodia jolla saat piirrettyä ympyrän minimapille oikeaan kohtaan :D
Koodia saat vapaasti käyttää ja muunnella :)
Ratkaisin ongelman jo, kiitos kuitenkin avustasi!
Last edited by SPuntte on Thu Nov 04, 2010 11:03 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sähköpostiosoitten levittäminen sellaisenaan on varma tapa saada postilaatikkonsa täyteen spammia.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: City Strike

Post by phons »

Tjoo katotaan jos saan viikonlopun aikana jotain katsomisen arvoista tehtyä, ja jos käytät meseä tai skypeä tjs. niin nekin olis ihan ok kontaktitapoja...
Image
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

phons wrote:Tjoo katotaan jos saan viikonlopun aikana jotain katsomisen arvoista tehtyä, ja jos käytät meseä tai skypeä tjs. niin nekin olis ihan ok kontaktitapoja...
Jep, ne olis hyviä. Katsotaan jos saan rekisteröidyttyä meseen niin voidaan pitää yhteyttä siellä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: City Strike

Post by Koodari »

Ensisijaisesti kirjoitin tänne siksi, kun huomasin aiheen tippuneen listassa alaspäin :)
Toiseksi siksi, että tämä on kiinnostava projekti.

No, miten on projekti edistynyt? Toivon, että vastaisuudessa ilmoittelette mahdollisesti joka päivä, mitä projektille kuuluu :D
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: City Strike

Post by temu92 »

Päivässä tuskin mitään merkittävää saa aikaiseksi kukaan, varsinkin jos projekti on tähdätty ensi vuodelle (mikä periaatteessa tarkoittaa ettei koko homma tule koskaan valmiiksi koska kiinnostus projektiin loppuu ennen sitä) niin on turha pyytää päivityksiä joka päivälle tai bumppailla tätä aihetta.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

Todellakin, olen päivittänyt ja sovittanut minimapin uuteen tilesettiin ja lisään uuden rakennuksen kartan yläkulmaan. Ja, kuten temu92 sanoi, niin en saa varmaan päivässä aikaiseksi juuri mitään. Mutta 2011 on jo lähellä, vai mitä? Että aikataulu ei ole pielessä. Sitä paitsi pelistä tulee suuri. Ja katsotaan sitten mitä phons saa aikaiseksi. Graffojen tekeminen helpottuu, koska saan tekstuurit suoraan CG Texturesista. Uusi projektin valmistumisarvio lienee uudenvuoden tienoilla.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: City Strike

Post by Kille »

temu92 wrote:Päivässä tuskin mitään merkittävää saa aikaiseksi kukaan, varsinkin jos projekti on tähdätty ensi vuodelle (mikä periaatteessa tarkoittaa ettei koko homma tule koskaan valmiiksi koska kiinnostus projektiin loppuu ennen sitä)
ei se niin varmaa ole. Ilmalaivapeliäni aloitin syyskuussa ja julkaisin seuraavan vuoden helmikuussa.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: City Strike

Post by temu92 »

Olikos taukoja välissä? Pointti oli se että yleensäkin yrittäessä ahmaista liian isoa palaa hommat ei tule sujumaan niinkuin alunperin halusi ja sen varmasti hokasit. Varsinkin jos projekti on yksi ensimmäisistä niin kiinnostuksen hiipuminen ei ole mitenkään harvinaista. Ja kuitenkin kuten sanonta kuuluu: poikkeus vahvistaa säännön. Ehkä tämä tulee vielä valmiiksi :P
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

temu92 wrote:Olikos taukoja välissä? Pointti oli se että yleensäkin yrittäessä ahmaista liian isoa palaa hommat ei tule sujumaan niinkuin alunperin halusi ja sen varmasti hokasit. Varsinkin jos projekti on yksi ensimmäisistä niin kiinnostuksen hiipuminen ei ole mitenkään harvinaista. Ja kuitenkin kuten sanonta kuuluu: poikkeus vahvistaa säännön. Ehkä tämä tulee vielä valmiiksi :P
Aloitin tämän siis joskus syksyllä "pöytälaatikkoprojektina", kunnes huomasin että tässä on hyvän pelin ainesta. Sitäpaitsi juoni tulee olemaan aika hyvä, joten kiinnostus tuskin lopahtaa. Kaikkien positiivisten palautteiden ansiosta teen tätä nyt useammin kuin koskaan ennen. Enhän voisi pettää faneja! (Onko oikein sanoa fani?)
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

Onko 20% oikea arvio? Etsin mielipiteitä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: City Strike

Post by SPuntte »

Offtopic ja turhat bumpit seis, kiitos.

Projektit-alueen ketjut toimivat ensisijaisesti tiedotus- ja palautekanavina projektin kehittäjän/kehittäjien ja muun yhteisön välillä siten, että kehittäjät informoivat yhteisöä projektin etenemisestä ja vastavuoroisesti yhteisö antaa projektista palautetta. Projektin etenemiseen liittyvät kysymykset ovat kehittäjän kannalta lähes poikkeuksetta turhauttavia, ja niihin saakin usein tämän kaltaisia vastauksia. Ja jos jokin projekti todella on niin kinnostava, että sen kohtalosta on kärsimättömän huolissaan, oikea tapa tiedustella asiaa on jokin muu - esimerkiksi yksityistviesti - kuin projektiketjuun postaaminen.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija »

Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: City Strike

Post by DJ-Filbe »

naputtelija wrote:Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.
DJ Filbe & Wilizucoder...
Btw (sisältää piilomainontaa)
tämän pelimoottorin pohjalta aletaan kehittelemään WTCR -peliä (projekti käynnissä). Julkaisen v. 0.01 :n sitten kun pelimoottori toimii kunnolla. Ensimmäisen WTC-tornin teksturit kunnossa tällä hetkellä ja WTC plaza työn alla.
Post Reply