Komennot

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Tilekartat ovat suhteellisen helppo tapa luoda hienoja pelikenttiä sivultapäin ja ylhäältäpäin kuvattuihin peleihin. Lisäksi ne kuluttavat erittäin vähän muistia, ja ovat nopeita piirtää. CoolBasicin tilekartat ovat nelikerroksisia, ja niihin voi kirjoittaa ylimääräistä tietoa. Kartat voidaan myös animoida.

Karttoja hallitaan normaaleilla objektikomennoilla. Voit esimerkiksi sijoittaa kartan komennolla PositionObject. Vain yksi kartta voi olla ruudulla kerrallaan, ja kun uusi kartta ladataan, edellinen tuhotaan. Kartan voi poistaa komennolla DeleteObject.

Karttoja tehdään joko lennossa tai niitä ladataan Tilester-ohjelmalla tehdyistä tiedostoista. Tilester tulee CoolBasicin mukana, ja löytyy CoolBasicin valikoista. Ohjelmasta on myös suomenkielinen manuaali, joka löytyy Tilesterin kansiosta (Program Files\Tilester).

   KARTAT
   KOMENNOT
EDITMAP Muuttaa tilekarttaa lennossa.
SETMAP Kytkee kerroksien piirtämisen päälle/pois.
SETTILE Asettaa tietyn tilen animoinnin. *edistyneemmille käyttäjille*
   FUNKTIOT (palauttavat arvon)
LOADMAP Lataa tilekartan muistiin, ja sijoittaa sen pelimaailmaan.
MAKEMAP Luo uuden tilekartan lennossa. *edistyneemmille käyttäjille*
GETMAP Lukee karttaa tietystä kohdasta ja kertoo mikä tile sen alla on. Koordinaatit annetaan pikseleinä.
GETMAP2 Kertoo mikä tile on tietyissä koordinaateissa. Koordinaatit annetaan tileinä.
MAPWIDTH Kertoo kartan leveyden tileinä.
MAPHEIGHT Kertoo kartan korkeuden tileinä.

<<TAKAISIN